Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Rubrik saknas

Av Lovisa - 21 januari 2014 21:25

Jag sitter och äter pannkakor och lyssnar på musik vid köksbordet. Jag är irriterad. Och vet inte vad jag ska skriva. Alls. 
Har inte skrivit på bloggen på ett bra tag, jag vet inte riktigt varför. Har bara inte gjort det. 
Men har tänkt i veckan att jag ska skriva något, så nu blev det så. 
Och idag är jag irriterad.

På torsdag är det bad med skolan, min pappa bor i USA, min kompis har en ny "pojkvän" som är 18 och bor i Dalarna som hon pratar med 24/7 i skolan, jag har inga pengar alls, vi läser en deprimerande bok i skolan och min mobil har fuckat ur så den stänger av sig hela tiden och jag har inte råd att laga den eller köpa en ny. Plus att jag nästan har slut på hudkräm. 

Ja. Lite kort och gott sådär. Och min mobil stänger verkligen av sig hela tiden. Så jag har med mitt armbandsur och mobilladdare överallt jag går, för när den väl stänger av sig så är det 3/10 gånger som den liksom fungerar igen efter att man måste ha tagit av skalet och tagit ur batteriet och satt i det igen. Så är det. Jag säger inte att det är mammas fel eller något.. men folk måste förstå att det är frustrerande. 

Och min vän som har sin nya sk. "pojkvän" Charlie som hon pratar med hela tiden. Jag har träffat denna en gång, och faktum är att min vän har träffat sin pojkvän TVÅ hela gånger! Wow liksom! För att han bor i Dalarna. De har uppenbarligen varit tillsammans över Skype för något år sedan också. Och innan dess var Charlie tillsammans med en trettonåring som bet honom. 

Sen så har jag faktiskt tänkt en del på pappa också. Jag tror att han kommer till Sverige i vår. Och gissa vad? Jag vill inte träffa honom. Något jag däremot vill är att åka till USA. Eller, kanske inte nödvändigtvis till USA, men 

Det var det jag ville klaga på. Nu ska jag fortsätta att äta pannkakor. 

Hejdå!   
 
Här är en rolig bild! Varsågod. Den är för att man ska förstå att jag ändå mår ganska så bra.
Jag klarar mig alltid.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 22 maj 2014 10:15

Vad ska man välja? Det är många skillnader på hundar och katter, och ingen är direkt olik den andra. Hundar går man ut med och katter inte. Hundar är trevliga och sociala och alla vet att de flesta katter inte är det. Så vilket djur ska man välja? Ja...

Av Lovisa - 16 februari 2014 00:15

Precis som överskriften säger så ska jag faktiskt göra en låtrecension, vilket egentligen inte är mitt elemtent. Jag kan dock heller inget om musik och jag skriver inte för människor. Så jag hopas att jag klarar av att göra en recension när det gälle...

Av Lovisa - 4 februari 2014 12:37

Jag förstår inte varför människor alltid behöver en plan Vi vet hur våra liv ser ut Vi vet vad som kommer hända Vi kommer bli sårade, vi kommer bli glada Vi kommer gråta och också skratta Vi kanske inte kommer bli riktigt lyckliga även med den där s...

Av Lovisa - 1 februari 2014 17:18

Vart jag mig än i världen vänder står jag här med tomma händer, längtar efter något som kan rädda miiiigJag lyssnar på den. Den är bra. Oki?Jag vet inte, saker är bra just nu. Jag behöver nog inte räddas, trots allt. Jag och min pojkvän gjorde en dea...

Av Lovisa - 1 januari 2014 01:16

Gott nytt år! Vill bara lägga in en diiiikt jag (och Mateo) skrev på typ 15 minuter.  Åren kommer, åren går Dagarna går och livet består Älskade och hatade så har vi alla ett liv Vem vi än är kan vi behöva en reload Så vi firar och festar med nära ...

Presentation


Jag är en svensk flicka som heter Lovisa. Jag tänker och skriver om mina kanske ovanliga tankar och känslor som jag upplever här i livet. Och du undrar, vem jag är, vad jag är- vad jag har för sorts liv?
Det är väl det man kan kalla för Ingen flickas li

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg något!


Ovido - Quiz & Flashcards