Alla inlägg under maj 2014

Av Lovisa - 22 maj 2014 10:15

Vad ska man välja?
Det är många skillnader på hundar och katter, och ingen är direkt olik den andra. Hundar går man ut med och katter inte. Hundar är trevliga och sociala och alla vet att de flesta katter inte är det. Så vilket djur ska man välja? Jag skulle påstå att katten var det bästa alternativet. Men hundar man tricksa och tävla med, hundar hjälper blinda och polisen. Det gör inte katter. Men katter är trevliga, man behöver inte gå ut kl 5 på morgonen och rasta den och de är lättare att schasa ner från bänken när de tigger.

 Katter är majestätiska. I det gamla Egypten så avgudades katter, de var stora jägare och pondus var något man definitivt hade om man hade en katt. Människor må ha glömt hur storslagna katter är, men katter! Katter minns och de gör allt i sin makt för att få sina människor att inse det. Om du bor på landet så har du säkerligen märkt att det finns möss i alla möjliga vrår. Muslort i skor, skåp, glas, bland bestick och andra saker som man väldigt gärna vill hålla rent. En hund kan inte göra något av det, men en katt slänger sig på musen och den är död inom en månad och du har inte hälften så stora musproblem längre!

Men det är inte bara därför katter är bättre än hundar! En hund stryker sig inte vid ditt ben lite ömt och kurrar när den vill ha kärlek, den klänger och dreglar. Är du trött efter en lång dag? En hund lägger sig inte fint ovanför teven och sover i flera timmar, nejdå, en hund lägger sig framför teven och förhindrar dig att se mer en liten, liten del av ena hörnet. När en katt skiter så gömmer den sedan alltihopa. En hund gräver upp en annan hunds skit och rullar sig i det. Och det sista uppenbara argumentet. Ingen människa har någonsin behövs varnats för katten.

Efter att ha läst det här så antar jag att ni nu har insett att hundar är vildar, en katt är en skönhet.

Vad ska man välja? Välj katten! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en svensk flicka som heter Lovisa. Jag tänker och skriver om mina kanske ovanliga tankar och känslor som jag upplever här i livet. Och du undrar, vem jag är, vad jag är- vad jag har för sorts liv?
Det är väl det man kan kalla för Ingen flickas li

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg något!


Ovido - Quiz & Flashcards