Direktlänk till inlägg 14 september 2013

En vanlig vecka

Av Lovisa - 14 september 2013 13:39

Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Det här blir ingenting alltför seriöst tror jag. Jag vill bara "skriva av mig", så att säga. Skriva någonting mindre seriöst än det jag skrev förra gången och blev lämnad ensam för att sedan få ett "ursäkta". Men ja. Det blir ett vanligt "vad-jag-gjort-i-veckan"-inlägg faktiskt. 

Jag har varit sjuk i veckan. Eller, inte sjuk, men har varit precis lika förkyld hela veckan. Det är jobbigt! Jag bara hostar, hostar och hostar ännu mer. Och det jobbiga är att jag är förkyld LÄNGE. Alltid! Kan gå runt att vara förkyld två månader i sträck, på fullaste allvar. Usch. Men jag hoppas att det slutar snart, för jag tycker inte om att gå runt och hosta ut lungorna. Men jag har varit sjuk, men jag orkade inte vara hemma mer i torsdags så jag gick till skolan då. Ingenting roligt, snarare tvärtom. Men igår! Elvens val: drama! Det skulle jag vilja påstå är någonting som passar mig. Min lärare ska skriva ett manus åt dramagruppen, men alltför mycket blir oseriöst och konstigt så hon hade kört fast så vi satt och pratade hur vi skulle trycka in tre dinseyprinsessor/prinsar, elaka styvmödrar och Alladin och Nalle Puh samt tre tuffa brudar i en och samma pjäs. Tro mig, jag förstår varför min lärare körde fast. :P
Och sen träffade jag min pojkvän. Det var mysigt som vanligt. Men råkade sätta honom på fel buss när han skulle in till storbyn. Jag bor i Roslagen och han skulle in till staden där stockholmsbussarna går ifrån och bussen han gick på gick till ett litet skruttställe 5 mil ifrån där jag bor. Det var lite pinsamt. Han sa förlåt sen för att han inte tyckte att han skulle göra så att jag oroade mig. Alltså, jag är en person (en flicka, hihi) som inte tycker att jag är så väldigt mainstream, jag tycker inte om att vara den typiska kvinna för att det är "kvinnans natur" men, jag tycker, att det är lite kvinnans jobb att oroa sig för den man älskar. Men det kanske bara är jag. Gör inte män sånt? Det måste väl vara manligt om något att oroa sig för sin kvinna. Jag oroar mig för alla! Duhh. 

Och sen har jag tittat på en serie, den nya på sexan- Defiance! Sjukt bra serie, faktiskt. Men jag tyckte in om slutet på första avsnittet. Men annars var det bra, precis så sci-fi-aktigt som jag tycker om det. Jag har blivit lite trött på sci-fi och sånt på senare tid, jag tycker om "dum" humor också. I min familj så är det lite så att det är mycket historia, mycket forskning och många "seriösa" tv-serier och filmer, men faktiskt- jag tycker om att kunna titta på Family Guy eller Simpson eller The Big Bang Theory eller typ How I Met Your Mother bara för att kunna slappna av. Och det är samma sak med musik, jag tycker om att kunna lyssna på den nyaste housemusiken, den nyaste popen som spelas på radio bara för att jag inte behöver tänka när jag lyssnar på sånt. Jag lyssnar inte på Justin Bieber eller One Direction (jag måste verkligen skriva om det någon gång..), men på annat. Som Calvin Harris, Avicci, Swedish House Mafia eller Axwell. Eller bara på vad som helst! Inte bara på den icke-mainstreama musiken. Eller på rock/hårdrock/metall. Missuppfatta mig inte, jag älskar den musiken! Men inte bara hela tiden. Jag lyssnar på det mesta om jag ska vara ärlig. Just nu är det David Guetta med Sunshine. Den är otroligt bra, wiih! Idag, så ska jag bara chilla. Men ja. Det är väl det. En vanlig vecka! 


Jag hoppas verkligen att någon har funnit det intresant att läsa om mig och min vecka, om mitt liv. Faktiskt, jag ska till en sak i biblioteket i staden, där det är något som.. "utveckla ditt skrivande!" för ungdomar mellan 11-15. Ska dit med min bästa vän tror jag och se om det är någonting spännande. Och som vanligt så hoppas jag att ingen blir upprörd. Jag avskyr när människor blir arga. Apropå det, så var det bråk i min skola igår. Tror faktiskt att det var två bråk, men jag såg bara på ett av bråken. Och det var på idrotten, mellan två killar i klassen. Tro mig, jag är inte rasist (faktum är att jag pretty much är socialdemokrat), men det var invandrarpojken och den svenska pojken. Invandrarpojken försökte ta bollen av den svenska pojken vilket han inte fick göra enligt spelets regler, då blev invandrarpojken arg och hoppade på den svenska pojken som utan någon ansträning alls kunde brotta ner honom i ett grep så att han inte kunde röra på sig. Kanske inte något stort bråk, men lite läskigt för jag stod knappt en meter därifrån. Usch. Men hejdå! Ha det så bra.

Take care and be kind to one another!

Om någon bryr sig om sånt, så ursäkta mina stav/grammatikfel.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 22 maj 2014 10:15

Vad ska man välja? Det är många skillnader på hundar och katter, och ingen är direkt olik den andra. Hundar går man ut med och katter inte. Hundar är trevliga och sociala och alla vet att de flesta katter inte är det. Så vilket djur ska man välja? Ja...

Av Lovisa - 16 februari 2014 00:15

Precis som överskriften säger så ska jag faktiskt göra en låtrecension, vilket egentligen inte är mitt elemtent. Jag kan dock heller inget om musik och jag skriver inte för människor. Så jag hopas att jag klarar av att göra en recension när det gälle...

Av Lovisa - 4 februari 2014 12:37

Jag förstår inte varför människor alltid behöver en plan Vi vet hur våra liv ser ut Vi vet vad som kommer hända Vi kommer bli sårade, vi kommer bli glada Vi kommer gråta och också skratta Vi kanske inte kommer bli riktigt lyckliga även med den där s...

Av Lovisa - 1 februari 2014 17:18

Vart jag mig än i världen vänder står jag här med tomma händer, längtar efter något som kan rädda miiiigJag lyssnar på den. Den är bra. Oki?Jag vet inte, saker är bra just nu. Jag behöver nog inte räddas, trots allt. Jag och min pojkvän gjorde en dea...

Av Lovisa - 21 januari 2014 21:25


Jag sitter och äter pannkakor och lyssnar på musik vid köksbordet. Jag är irriterad. Och vet inte vad jag ska skriva. Alls. Har inte skrivit på bloggen på ett bra tag, jag vet inte riktigt varför. Har bara inte gjort det. Men har tänkt i veckan att j...

Presentation


Jag är en svensk flicka som heter Lovisa. Jag tänker och skriver om mina kanske ovanliga tankar och känslor som jag upplever här i livet. Och du undrar, vem jag är, vad jag är- vad jag har för sorts liv?
Det är väl det man kan kalla för Ingen flickas li

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg något!


Ovido - Quiz & Flashcards