Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Lovisa - 25 juni 2013 20:30

Min attribut.

Tillåt mig att förklara mig själv. Jag har skapat en blogg. Jag är en flicka. Det har du nog kommit fram till.
Vem är jag? Jag är en flicka, en människa, varelse, en person- som tänker oerhört mycket. Jag är ung, och jag anser mig själv vara intelligent. Jag är inte bortskämd, jag har varit med om saker som vem som helst anser som obehagliga. Jag är till synes vanlig, men på det sätt som anses ovanligt. 
Varför? Hur?
"Jag är bara människa".
Jag har upplevt det, för till kritan är jag bara människa. Men jag lever inte så. Jag är inte så. Jag tänker, och jag känner. Och jag ifrågasätter. Du tycker förmodligen, om du fortfarande läser, att jag verkar tråkig, konstig, att jag verkar som en galen tjej som borde ”tagga ner”. Att jag är ointressant. Du får gärna tycka det, inte mig emot. Men det är det som skiljer mig från dig. Jag ifrågasätter normen. Hur man ska vara. Jag känner att vi borde öppna oss mer, att vi borde sluta vara så trångsynta. Jag tänker att jag är så. Jag ifrågasätter så som vi alla är och tänker – känner – att vi borde bli mer unika.

Och vad skriver jag om här?

Jag skriver om min ovanliga syn på livet. Mina tankar, mina känslor och det jag så starkt ifrågasätter. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en svensk flicka som heter Lovisa. Jag tänker och skriver om mina kanske ovanliga tankar och känslor som jag upplever här i livet. Och du undrar, vem jag är, vad jag är- vad jag har för sorts liv?
Det är väl det man kan kalla för Ingen flickas li

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg något!


Ovido - Quiz & Flashcards