Direktlänk till inlägg 27 juni 2013

Jag är nattmänniska!

Av Lovisa - 27 juni 2013 02:31

Jag är en riktigt nattmänniska. Jag älskar det, att sitta vaken kl 02:32 och bara kunna sitta och tänka över livet. Eller att sitta och titta på en film, chatta med någon, lyssna på musik eller att ha ett samtal med min underbara mamma. 

Mest tänker jag nog. Som nu. Eller, man kan nog mer säga att ja filosoferar. På det som är, på det som varit och på det som kommer komma. Men, då kanske man kan undra varför jag just tycker om natten så mycket. Faktum är att jag inte har något riktigt svar på det. 
Men en och den förmodligen mest troliga anledningen är nog att det är så lugnt. Jag skulle vilja påstå att jag lever ett liv med ganska mycket att tänka över. Och jag tänker mycket. Det är inget som jag kan göra något åt, om jag tänker på min cancersjuka pappa som jag har en jätteåligt relation med, då kan jag inte bara säga till mig själv "nej nu, sluta tänk på det där!", det funkar liksom inte. Jag är en komplicerad människa, helt klart. Det är så jag är. Det förstör mycket, både med mig själv och jag själv när det gäller relationer med andra människor. Och natten, den är som en otrolig fristad för mig. Det är timmar då jag kan ta fram min dator, slänga på en film eller sätta på en random kanal på TV:n och bara slappna av. För det är ju så lugnt. Människor sover, djuren sover, ute är det mörkt och lugnt och stilla. Och då kan jag plocka fram mig själv ur lådan i garderoben och så kan jag faktiskt ta hand om mig själv på ett sätt som jag inte kan göra på dagen. Det är otroligt skönt, helt otroligt. 

Fast nackdelen är ju att man vaknar så sent, haha. Jag tror jag vaknade 16:50 idag, det var ju liksom inte planerat. Men ärligt, det var bara det jag ville ha sagt. Att jag är väldigt glad att jag också kan få ta det lite lugnt. 

 
 
Stamp-E

Stamp-E

27 juni 2013 10:05

det var precis som om jag skrivit det själv...

jag brukar säga att jag älskar natten... jag känner igen mig just i den känslan av lugn, att äntligen kunna göra ingenting....

det enda problemet är den där jevla klockan som säger till mig att jag måste gå upp och jobba....

men fredag och lördag, ill make love to the night all night...
synd bara att måndagen kommer så fort....
men snart... ledigt.. mmmm...

ha en bra dag.
mvh Stamp-E

http://stamp-e.bloggplatsen.se

 
Samira

Samira

28 juni 2013 18:22

Kul att någon gillar natten lika mycket som jag gör heh x)

http://we-break-it.bloggplatsen.se

Lovisa

14 juli 2013 03:25

Visst är det underbart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lovisa - 22 maj 2014 10:15

Vad ska man välja? Det är många skillnader på hundar och katter, och ingen är direkt olik den andra. Hundar går man ut med och katter inte. Hundar är trevliga och sociala och alla vet att de flesta katter inte är det. Så vilket djur ska man välja? Ja...

Av Lovisa - 16 februari 2014 00:15

Precis som överskriften säger så ska jag faktiskt göra en låtrecension, vilket egentligen inte är mitt elemtent. Jag kan dock heller inget om musik och jag skriver inte för människor. Så jag hopas att jag klarar av att göra en recension när det gälle...

Av Lovisa - 4 februari 2014 12:37

Jag förstår inte varför människor alltid behöver en plan Vi vet hur våra liv ser ut Vi vet vad som kommer hända Vi kommer bli sårade, vi kommer bli glada Vi kommer gråta och också skratta Vi kanske inte kommer bli riktigt lyckliga även med den där s...

Av Lovisa - 1 februari 2014 17:18

Vart jag mig än i världen vänder står jag här med tomma händer, längtar efter något som kan rädda miiiigJag lyssnar på den. Den är bra. Oki?Jag vet inte, saker är bra just nu. Jag behöver nog inte räddas, trots allt. Jag och min pojkvän gjorde en dea...

Av Lovisa - 21 januari 2014 21:25


Jag sitter och äter pannkakor och lyssnar på musik vid köksbordet. Jag är irriterad. Och vet inte vad jag ska skriva. Alls. Har inte skrivit på bloggen på ett bra tag, jag vet inte riktigt varför. Har bara inte gjort det. Men har tänkt i veckan att j...

Presentation


Jag är en svensk flicka som heter Lovisa. Jag tänker och skriver om mina kanske ovanliga tankar och känslor som jag upplever här i livet. Och du undrar, vem jag är, vad jag är- vad jag har för sorts liv?
Det är väl det man kan kalla för Ingen flickas li

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg något!


Ovido - Quiz & Flashcards